O.-L.-V.-Visitatie Basisschool

Ecoschool

Tijdens het schooljaar zetten we maandelijks een punt in de kijker.  Een aantal voorbeelden vind je hieronder bij de punten waarbij we als MOS-school willen inzetten.

Vergroening :

We zorgen voor een groene onderhoudsvriendelijk omgeving

Klimaat :

We zijn overgeschakeld van stookolie naar gas - minder CO2 uitstoot

"Ik trek het mij aan", de vroegere dikketruiendag, ervaren we.

We doen mee aan walk for water op Wereldwaterdag.

We hebben aandacht voor "Maai mei niet".

Buiten lesgeven : Klassen trekken naar de tuin of zitput om buiten les te volgen. We zetten dit extra in de kijken op de buitenlesdag op 25 april.

Duurzame voeding:

Onze jaarlijke groentenpakketten van bij de plaatselijk boeren - Donderdag = Veggiedag

Energie : in oktober 2020 plaatst Energent zonnepanelen op het dak van de polyvalente zaal

Veilig verkeer : We doen mee aan de acties "Strapdag", "Help op Fluo top" en "Helden op de fiets"

muzo

Muzoschool

Bij ons kunnen kinderen hun muzische talenten ontwikkelen tijdens de middagpauze.

Jaarthema schooljaar 2023-2024

‘onvoorSPELbaar krachtig’, zo luidt ons nieuwe jaarthema. Met spel als hefboom verdiepen we ons dit jaar in de kracht van feedback. We denken al snel aan het geven van feedback en staan minder stil bij het ontvangen van feedback. Omgaan met complimenten moeten we soms leren. Door in te zetten op een positief taalgebruik willen we samen verder bouwen aan een warme school. Regelmatig zetten we een spel in de kijker en koppelen hieraan een werkpunt om samen in te groeien. Want wat is er fijner dan op een fijne manier samen spelen!

schoolpastoraal

Schoolpastoraal